GRAFIKA
Wizytówki
Logo
Grafika na stronę WWW
COPYWRITING
Teksty na Blog
Artykuły
Teksty na stronę WWW

Trzy stałe koszty prowadzenia sklepu internetowego - przygotuj się do nich

Strona główna / Blog / Trzy stałe koszty prowadzenia sklepu internetowego - przygotuj się do nich

Przedsiębiorcy uruchamiający swój nowy sklep internetowy często są skupieni głównie na kosztach stworzenia swojego sklepu. Często zapominają o regularnych, stałych kosztach związanych z jego prowadzeniem. Jak zatem kształtuje się stały koszt prowadzenia sklepu internetowego i jak go zaplanować?

Koszt prowadzenia sklepu internetowego - stałe koszty działalności digital

Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego możemy podzielić na kilka kategorii. Zatem stałe koszty będą mieć takie części składowe jak:

  • koszty utrzymania sklepu
  • koszty promocyjne
  • koszty transportowe i magazynowe

Są to podstawowe koszty prowadzenia sklepu internetowego, które z pewnością pojawią się prędzej niż później. Przeanalizujmy z jakich elementów składają się poszczególne kategorie kosztów.

Koszty utrzymania sklepu internetowego

W tym wypadku mówimy o stałych kosztach, bez których sklep internetowy nie będzie mógł funkcjonować. Zatem przykładowo będą to opłaty związane z hostingiem, przedłużeniem domeny, wtyczka SSL oraz opłata za inne niezbędne wtyczki lub narzędzia potrzebne do tego, aby sklep mógł działać poprawnie. Zwykle koszty tego typu nie są wysokie i wynoszą około 400 - 900 zł w skali roku.

Koszt promocji sklepu internetowego

Promocję sklepu najlepiej jest potraktować jako inwestycję i w ten sposób włączyć wydatki na marketing do planu biznesowego sklepu. Jest to zalecane podejście, ponieważ przy dobrze prowadzonych działaniach marketingowych koszty z czasem powinny się zwrócić.

Niezbędnym elementem będzie zatrudnienie agencji (lub specjalisty) do pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce Google. Zależnie od tego jak duży jest Twój sklep i ile ma produktów, koszty będę utrzymywać się na poziomie od 900 do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Wiele osób zastanawia się, kiedy może się spodziewać pierwszych efektów wynikających z działań pozycjonerskich. Trudno jest odpowiedzieć na to pytanie bez znajomości szczegółowych parametrów i potrzeb danego sklepu. Dlatego najlepszym wyborem będzie agencja, która podejdzie do projektu indywidualnie i dopiero po wstępnej rozmowie przedstawi wycenę i plan działania. Przykładem tak działającej agencji jest InterSite. Wybór słów kluczowych oraz ich konkurencyjność ma bezpośredni wpływ na to, jak długo trzeba będzie czekać na efekty (średnio jest to 6 lub więcej miesięcy).

Zatem istotny koszt prowadzenia sklepu internetowego to agencja reklamowa. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór jednego podwykonawcy, który zajmie się zarówno reklamą jak i pozycjonowaniem w Google. Przykładem tak pracującej agencji również jest InterSite. Warto sięgnąć po reklamy Google Ads zwłaszcza na początku prowadzenia sklepu, ponieważ pozwolą pozyskać pierwszych klientów nim inne działania promocyjne się rozkręcą. Taka sama mechanika działa w przypadku reklam na social media, które przyniosą nowych klientów nim organiczne profile zaczną generować większy zasięg. Warto wspomnieć, że reklama na Facebooku często początkowo jest tańsza niż ta w Google Ads.

Koszty transportowe i magazynowe

Ostatni stały element Twojego kosztorysu, to wydatki związane z transportowaniem i magazynowaniem oferowanych przez Ciebie produktów. Również zaleca się wpisanie ich jako stały element biznesplanu sklepu internetowego. 

Zastanów się, gdzie będziesz magazynować produkty, którymi handlujesz. Jeśli kupisz ich spory zapas, wówczas będziesz mógł uzyskać niższą cenę, jednak będziesz potrzebować przestrzeni do ich przechowywania.

Kolejny aspekt to transport produktów. Oczywiście wydatki na firmę kurierską pokrywa klient, jednak kupując hurtowe ilości produktów musisz zadbać o ich transport od producenta do Twojego magazynu. Nie będą to duże koszty, jednak ich pominięcie może istotnie obniżyć Twoje planowane zyski.

Jak widzisz pewnych kosztów prowadzenia sklepu internetowego nie da się uniknąć, dlatego ważne jest aby wiedzieć o nich wcześniej i uwzględnić je w swoich planach biznesowych. W innym wypadku pierwsze miesiące działania sklepu będą mniej przewidywalne i mogą wiązać się z niższym zyskiem, niż przewidywany. Istotne jest, aby już na starcie zacząć współpracę z agencją marketingową, która przygotuje strategię promocyjną uwzględniającą Twój budżet i planowane zyski. Posiadając solidnego partnera biznesowego zniwelujesz ilość niechcianych niespodzianek, jakie mogą spotkać Cię na początku Twojej drogi.

Copyright © 2021 | INTERSITE
camerascreenlaptop-phone