GRAFIKA
Wizytówki
Logo
Grafika na stronę WWW
COPYWRITING
Teksty na Blog
Artykuły
Teksty na stronę WWW

Dwie najważniejsze rzeczy jakie musisz wiedzieć przed otwarciem sklepu internetowego

Strona główna / Blog / Dwie najważniejsze rzeczy jakie musisz wiedzieć przed otwarciem sklepu internetowego

Od czasu pandemii wirusa COVID-19 znacząca część biznesów przeniosła się do sieci. Dla branży digital oznacza to nic innego, jak napływ nowych klientów. Jeśli jesteś osobą, która dopiero otwiera sklep internetowy, oznacza to, że musisz przygotować się do tego solidniej, niż było to konieczne przed 2020 rokiem. Jest tak, ponieważ w ostatnich latach szybko pojawia się nowa konkurencja. Jak zatem zaplanować otwarcie sklepu internetowego?

Nowy sklep internetowy - zaplanuj jego otwarcie

Planując otwarcie sklepu internetowego powinieneś zadbać przede wszystkim o dwa istotne aspekty. Pierwszy z nich to kwestia obsługi przychodzących zamówień, drugi zaś to promocja Twojego sklepu internetowego. Bez tych dwóch elementów będziesz po prostu mieć stronę internetową, która nie wygeneruje dużego zysku lub zyski z niej będą przypadkowe (a nie o to chodzi w prowadzeniu biznesu).

Za przygotowanie planu na otwarcie sklepu internetowego powinieneś zabrać się w momencie, kiedy Twój sklep jest jeszcze w budowie. W ten sposób będziesz mógł w trakcie trwania prac developerskich dostarczać podwykonawcy uwagi i informacje na temat tego, jak finalnie ma wyglądać sklep.

Przed otwarciem sklepu: obsługa zamówień

Ważne jest, aby klient jak najkrócej czekał na zamówiony towar. Oznacza to, że powinieneś mieć przygotowany “łańcuch dostawczy” nim przyjdą pierwsze zamówienia. Jest to dobry czas, aby podpisać umowę z firmą kurierską i jeszcze wcześniej porównać oferty dostępnych firm kurierskich. Jeśli planujesz wysyłki za granicę, wówczas dostarczanie paczek do innych krajów również będzie wymagało przygotowania.

Zadbaj także o opakowanie swoich paczek. Nie powinno zabraknąć Ci kartonów ani materiałów do pakowania. Dobrze jest zamówić taśmę, jaką będziesz zaklejać paczki ozdobioną logotypem Twojego sklepu. W ten sposób będziesz eksponować swoje logo w mieszkaniu klienta. Dobrą strategią jest także przygotowanie ulotek, jakie będziesz mógł umieścić w paczkach przychodzących do klienta. Przed otworzeniem sklepu internetowego powinieneś mieć już gotowy cennik swoich produktów. Zaprezentowanie kilku produktów wraz z cenami będzie idealną treścią do zawarcia na ulotce.

Przed otwarciem sklepu: promocja

Również nim nastąpi otwarcie Twojego sklepu internetowego powinieneś przygotować plan promocyjny. Dobrze jest mieć do tego czasu agencję do obsługi profili na social media. Oczywiście alternatywą jest poczytanie o zasadach prowadzenia kont na mediach społecznościowych i zabranie się za to samemu. Warto jest założyć fanpage na Facebooku, ponieważ umożliwi to prowadzenie reklam w platformie Facebook Ads, które często bywają wysoce efektywne. Jest tak, ponieważ Facebook udostępnia najbardziej sprecyzowane możliwości tragetowania klientów.

Dlatego na początek dobrze będzie znaleźć agencję do reklamy w wyszukiwarce Google lub Facebook Ads. Zaleca się także, aby na samym początku przygotować strategię SEO, czyli pozycjonowania sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dobrym partnerem do zbudowania sklepu internetowego wedle zasad SEO jest agencja marketingowa InterSite. Jest to partner, który zadba o dostosowanie sklepu do wymagań technicznych Google oraz stworzy odpowiedni model linkowania wewnętrznego. InterSite oddaje w ręce klienta sklepy, które są zgodne z najnowszymi wymaganiami Google. Jeśli planujesz otwarcie sklepu internetowego, wówczas dobrze będzie skorzystać z ich ekspertyzy.

Copyright © 2021 | INTERSITE
camerascreenlaptop-phone